Australia.reismee.nl

Terug in België,oef

Vrijdagmorgen vertrokken te 10u 10 metautobusnaar CairnsAirport. Het warme Australië zal gewissld worden binnen de 24 uur, dachten we maar..... Vertrek in Cairns verliep vlot , maar de eerste verrassing was dat er een tussenstop zou zijn in Darwin, 1,5 uur later een doorstart naar Singapore. Hadden we hier toch onze zwembroek/handdoek bij ons want de tweede verrassing jawel, vertrek zou twee uur( vertrek voorzien voor 1u25 pl.tijd en nacht)later zijn dan voorzien (vliegtuig vanuit Melbourne had vertraging). Waarom zwembroek? Wel kom je ooit in Singapore Airport en moet je verschillende uren wachten dan kan je het zwembad van de luchthaven gebruiken als opvulling,natuurlijk kun jeal de winkels (zeer veel) doorsnuffelen om je tijd te verdoen. Wachten duurt lang maar een gesprek met wachtende Griekse Australiërs( keerden terug naar hun thuisbasis bij Melbourne)verkorte het wachten. Vakantie Nieuw Zeeland is volgens hen nog mooier dan Australië(een nieuw plan bij Evi wordtin het geheugen geprent voor een volgende trip?)Aansluiting met vliegtuig in Londen is onmogelijk te halen om 5 u 'smorgens. We krijgen als compensatie een voucher om iets lekkers te eten wat we natuurlijk in de praktijk brengen. Eindelijk opening van de gatenr 22 voor de vlucht van 12 uur naar Londen(vucht gaat over India, Pakistan, Afganisthan,Kaspische Zee, Rusland, Polen, Duitsland, Nederland en U.K.) Opnieuw wachten op een vliegtuig van de maatschappij BMI. Laatste verrassing kleinste vliegtuigje (mx 30 personen) brengt ons in snelle vaart van om en bij een halfuur op de luchthaven van Zaventem. Eindelijk terug in Brussel, waar mams,Ester en Edgar-Adrien ons stonden op te wachten. Einde goed al goed, in Hoeilart worden we verwelkomd door Elisa-Rose en JF. Een beefstuk enBelgische frieten smaken dubbel zo lekker.

Huiswaarts rond 19 uur, nog even langs bomma en bompa en dan terug in eigen bed, maar ik ben (Leo) rond vier uur wakker(tijd van Aussieland? )

Een reis om nooit te vergeten . Het Aussie-land is grootser dan we kunnen denken, wat een klein landje is België. Herinneringen zullen nog vaak ons reisverhaal aandikken.

Dank aan Evi die mij dit heeft laten meemaken,de ganse familie en iedereen die ons reisverhaal heeftgevolgd en gemaild.

P.S Een selectie van foto's zal in de volgende dagen toegevoegd orden.

Ester

Begin maar al te sparen voor de volgende trip, je hebt nu toch al je paspoort. Marrakech? Afrika, volgend continent maar dan wel met mama, die moet ook een keer mee! Dan terug sparen als jullie over +/= 5 jaar mee willen op safari met ons en elisa-rose en edgar-adrien, zuid-afrika, senegal????? wie weet. Ik hoop dat je de smaak te pakken hebt. Zou leuk kunnen zijn (ook al is het voor een minitrip) dat je op stap gaat met elk van je dochters ! groetjes en slaapwel.

gerda roekaerts

Ben een beetje jaloers .
Toch gun ik het jullie van harte .
Ik voelde me af en toe ook een beetje in Australie .
Ik ben echt benieuwd voor jullie verslag .
In Afrika wil ik wel jullie gids zijn !!!!
Groetjes