Australia.reismee.nl

Blue Mountains

Vroeg uit de veren om om 7.30u te vertrekken naar de Blue Mountains en co.

Wilde kangeroes in het National Parc met verse thee van de eucalyptusbomen rondom onsen australische lekkere cookies. Er was een Joey van 9 maanden bij, dit is een kleine kangoeroe wel te verstaan. echt schattig en zacht vanop 2 meter afstand. de kokatoes en andere mooie zingende vogels maakten in de grootse stilte de ambiance compleet.

Superlunch gekregen aan Echo Point. Echo Point met zicht over de valleien van de Blue Mountains en de THree Sisters is indrukwekkend met de prachtige bluwe lucht, veroorzaakt door de microdropplets van de 90 soorten eucalyptussen. de Three Sisters zijn 3 aboriginal zusters die betoverd zijn door een wizard die nadien zijn toverbeen verloor en zichzelf omtoverde tot een vogel en zijn nieuwe toverbeen opnieuw verloor. ze zeggen dat de liar birds nog steeds zoeken naar het tweede toverbeen.

dan de Skyway genomen over een waterval en konden zien door de bodem tot 250 feet diep. de kabelbaan bracht ons verder naar the rainforest waar een wandeling van 50 minuten de fauna en flora immens was. nog nooit zo'n grote varens en termietenhoop gezien. ook blijken de lianen wortels te zijn die van de takken naar beneden groeien en zo zorgen dat de bomen enorm dik worden aan de voet van de stam. een 52graden stijle spoorweg bracht ons terug tot bovenaan de top van de berg.

Nu weten we ook hoe we een boomerang terug tot bij ons moeten laten komen. John de gids gaf een demonstratie van jewelste. 5graden weg van uw gezicht kantelen is een tip die we zeker moeten onthouden om de boomerang later niet in ons gezicht te krijgen. Via de highway naar Olympic city gereden met een brand in het woud in het kielzog. waarschijnlijk aangestoken als protest tegen de wegenwerken. nadein de cruiseboat teruggenomen naar Sydney na zonsondergang. het schouwspel van licht op de oevers van de rivier kwam ons ;met veel wind en koude tegemoet. wij kunnen nu het vuurwerk op oudjaar duidelijk voorstellen boven de skyline van Sydney.Vandaag een dag gehad van rond de 16C.

Vandaag al mijn talen gebruikt en al 2 maal het compliment gehad dat men vroeg wat ik studeer. jawel de rimpels zaten achter mijn zonnebril .

dit is een qwerty keyboard dus sorry voor defouten. ;-)

Ester, JF en la smala vanuit Marrakech 44 °C !

super, we hebben nu internet dus kunnen we volgen. voor skype wel graag een berichtje want niet altijd online. Leuk om jullie verhalen te lezen. Morgen zitten we terug in het zwembad en ik weer op pad voor de deco van ons huis. Wel leuk zo gaan shoppen maar met over de 40 graden (nu nog 33 en het is hier 23.20 u, met een aftandse mercedes met taxichauffeur weliswaar maar zonder airco, dat is wat anders. ben maandag met de meid van een ander huis naar de bergen getrokken om een typische bergmarkt mee te maken. super maar ik voelde me vuil achteraf en het zweet stroomde zo van voor en vanachter naar beneden. beter dan een sauna. hier 2 waterratten, één met heel blonde krulletjes en één net blonde meshes. maar wel super bruin !

Ilse

Hoihoi, leuk om jullie zo te volgen!!!!
Geniet ervan, ben nu al benieuwd naar de foto's.
Hier is het lekker hot hot hot, gisteravond om 12u nog 26 graden. Dus wat kan je dan anders doen dan op terras blijven zitten ;-)
Vele groetjes aan al de (knappe) Australiërs daar he, hihi!!!
Doei!!